כל מה שאתם צריכים לדעת על רישום סימן מסחרי

האם כדאי לרשום סימן מסחר?

מטרתו של סימן המסחר הוא לייצר קשר בין מוצר או שירות מסוים לבין עסק מסוים, כך שהציבור הרחב יהיה יכול לדעת לאיזה עסק שייך המוצר או השירות. כאשר הציבור מכיר ומזהה את סימן המסחר הוא תורם תרומה משמעותית למוניטין של העסק ומעלה את שווי העסק. רישום סימן המסחר מבטיח שרק העסק שלך יוכל לעשות שימוש באותו סימן מסחר ובכך נותן הגנה מפני מתחרים. מומלץ לפנות לתהליך של רישום סימן מסחר לאחר פתיחת החברה ויצירת הלוגו והסלוגן של החברה.


כמה זמן לוקח לרשום סימן מסחר?

תחילה, יש לציין שלא כל סימן מסחר ניתן לרשום ולפני שמתחילים בתהליך של רישום סימן המסחר יש לבצע בדיקה מקדימה ולבדוק האם מדובר בסימן מסחר שניתן לרישום. בדר״כ בדיקה זו נעשית על ידי עורך הדין ללא עלות ורק אם מתברר שניתן לרשום את סימן המסחר מתקדמים בתהליך ומגישים את הבקשה. לרוב אישור הבקשה לרישום סימן מסחר לוקח מספר חודשים. אולם, ניתן להגיש את הבקשה במסלול מהיר שבו הבקשה תאושר תוך מספר ימים בודדים. עבור הפניה למסלול המהיר ישנה תוספת אגרה למשרד המשפטים בסך של 765 ש״ח, נכון ליום פרסום כתבה זו. עם זאת, גם אם פונים למסלול הרגיל ההליך מתנהל על ידי עורך הדין שמגיש את הבקשה למשרד המשפטים ובעל העסק רק נדרש לחתום על המסמכים הרלוונטים.


רישום סימן מסחרי


מה העלויות לרישום סימן מסחר?

רישום סימן מסחר כרוך בתשלום לעורך דין שיכין את המסמכים ויטפל בבקשה מול משרד המשפטים, ובנוסף יש לשלם אגרה למשרד המשפטים, נכון ליום פרסום כתבה זו, האגרה עבור סימן מסחר מסוג אחד עומדת על סך של 1,630 ש״ח, ועבור סימן מסחר מסוג נוסף האגרה עומדת על סך של 1,224 ש״ח. העלויות עבור רישום סימן מסחר אינן גבוהות יחסית לתועלת שהעסק יכול לקבל כתוצאה מרישום הסימן.


לשיחה עם עו״ד בחינם ללא התחייבות צור קשר או התקשר לטלפון 052-6656118


אין באמור לעיל בכדי להוות משום יעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי או חוות דעת משפטית, הכתוב לעיל מהווה תיאור כללי בלבד ובלתי מחייב. בכל מקרה יש לפנות לקבלת ייעוץ משפטי מעורך דין.